تبلیغات
مددکاری - راهكارهایی برای زندگی بهتر
منوی كاربری

این وبلاگ را صفحه خانگی خود كن !    به مدیر وبلاگ ایمیل بزنید !    این وبلاگ را به لیست علاقه مندی های خود اضافه كنید !

پیغام مدیر : به شما كاربر گرامی سلام عرض می كنم . امیدوارم در این وبلاگ دقایقی خوبی را سپری كنید . برای آگاهی از امكانات این وبلاگ خواهشمندم كه تا آخر صفحه این وبلاگ را مشاهده نمایید .

نظرسنجی
آدرس های دیگر
صفحات وبلاگ
لینك به ما / لوگوی دوستان
لینك به ما


لوگوی دوستان

آمار وبلاگ
امروز :

بازدید های امروز :

بازدید های دیروز :

كل بازدیدها :

كل مطالب :

كل نظرات :

ایجاد صفحه : - ثانیه

شنبه 29 اردیبهشت 1386
راهكارهایی برای زندگی بهتر

راهكارهایی برای زندگی بهتر 

    

   

رفتارها - رزیتا شاهرخ:

برای به‌دست آوردن فواید ارتباطات اجتماعی چه كاری می‌توان انجام داد؟

مثل تمام آدم‌هایی كه در این دنیای پرسرعت، سرشار از استرس، خودمحوری و غربی‌گرایی هستند، شانس شما نیز برای بدست آوردن مهارت‌های اجتماعی و دوستان بیشتر محدود است.

این امر نه تنها برای شخص شما سودمند و باارزش می‌باشد، بلكه دارای فواید فیزیولوژیك نیز است. دوستان وسیله بسیار مناسبی برای پشتیبانی اجتماعی هستند چرا كه به عنوان نوعی منبع آرامش برای تخلیه استرس به شمار می‌روند و شما را در زمانی كه دچار خلاء عاطفی هستید همراهی می‌‌كنند.

در این قسمت لیستی از اموری را كه به وسیله آن می‌توانید زندگی اجتماعی خود و بالطبع سلامت جسمانی‌تان را بهبود بخشید، آورده‌ایم.

1- دوستی‌های قدیمی را تجدید كنید: چرا به دوستانی كه مدت‌هاست از آنها خبر ندارید زنگ نمی‌زنید و با آنها قرار ملاقات نمی‌گذارید تا كار جالبی

 

 

 

 

راهكارهایی برای زندگی بهتر 

    

      

  

 

رفتارها - رزیتا شاهرخ:

برای به‌دست آوردن فواید ارتباطات اجتماعی چه كاری می‌توان انجام داد؟

مثل تمام آدم‌هایی كه در این دنیای پرسرعت، سرشار از استرس، خودمحوری و غربی‌گرایی هستند، شانس شما نیز برای بدست آوردن مهارت‌های اجتماعی و دوستان بیشتر محدود است.

 

این امر نه تنها برای شخص شما سودمند و باارزش می‌باشد، بلكه دارای فواید فیزیولوژیك نیز است. دوستان وسیله بسیار مناسبی برای پشتیبانی اجتماعی هستند چرا كه به عنوان نوعی منبع آرامش برای تخلیه استرس به شمار می‌روند و شما را در زمانی كه دچار خلاء عاطفی هستید همراهی می‌‌كنند.

 

در این قسمت لیستی از اموری را كه به وسیله آن می‌توانید زندگی اجتماعی خود و بالطبع سلامت جسمانی‌تان را بهبود بخشید، آورده‌ایم.

 

1- دوستی‌های قدیمی را تجدید كنید: چرا به دوستانی كه مدت‌هاست از آنها خبر ندارید زنگ نمی‌زنید و با آنها قرار ملاقات نمی‌گذارید تا كار جالبی نظیر ماهی‌گیری یا رفتن به استخر را انجام دهید؟

 

این كار به شما كمك می‌كند كه آرامش خاطر پیدا كنید و از زندگی روزمره و پردردسر شغلی برای مدت زمانی هر چندكوتاه خلاص شوید و اگر گرفتن ماهی قزل‌آلا به نظر شما كار جالبی نیست، چرا به بازار نمی‌روید و سیستم تصویری جدیدی كه مدت‌ها ‌آرزوی آن را داشتید نمی‌خرید؟

 

در این صورت می‌توانید دوستان خود را در تعطیلات آخر هفته برای تماشای یكی از جدیدترین فیلم‌ها به خانه خود دعوت كنید و از با هم بودنتان نهایت استفاده را ببرید. در نهایت اینكه خلاق باشید و دیگران را نیز شریك كنید.

 

2- وقتی را با خانواده خود بگذرانید: خانواده عزیزترین و نزدیكترین كس به شما است و به عنوان یكی از ارزشمندترین منابع پشتیبانی اجتماعی به شمار می‌رود. چه با پدر و مادر خود چای بنوشید و یا فرزندانتان را به تفریح و ورزش ببرید، با این كار با عزیزترین كسانتان ارتباط برقرار كرده‌اید و این كار درصد زیادی از بار عاطفی شما را مرتفع می‌سازد.

 

3- با افراد جدید آشنا شوید: در یك تیم ورزشی عضو شوید، در كلاس‌های مطالعه آزاد شركت كنید و كارهای داوطلبانه انجام دهید. راه‌های بی‌شماری برای شما وجود دارد كه از طریق آن می‌توانید ارتباط‌های جدیدی را شكل دهید. بدن شما به خاطر مزایای فعالیت‌های گروهی برای همیشه از شما قدردان خواهد بود.

 

4- گوش دهید و یاد بگیرید: سعی كنید هفته‌ای 20دقیقه‌ وقت بگذارید تا حداقل با دو تا از دوستانتان صحبت كنید. معاشرت با دیگران باعث می‌شود كه از فشار و استرس كاسته شود و احساس حمایت و پیشتیبانی به وجود آید.

 

این كار شما را به چالش وا می‌دارد و باعث می‌شود تا از اولویت‌های دیگران در زندگی با خبر شوید. شما هر چه بیشتر در مورد اطرافیان خود بدانید، خیلی بهتر می‌توانید ارتباط برقرار كرده و با آنها همدل و همراه شوید.

 

اگر با دیدی كلی‌گرایانه بخواهیم به زندگی نگاه كنیم باید برای تمام جنبه‌های زندگی به‌ویژه بعد اجتماعی آن ارزش قائل شویم.

 

دوستان به این دلیل كه كیفیت زندگی را در نظر شما بهبود می‌بخشند، وابستگی‌های مثبت احساسی به وجود می‌آورند و بعد از اتمام بازی و ورزش، شركای خوبی برای شما هستند. به راحتی می‌توانید فشارها و تنش‌های موجود در زندگی را تا حد قابل ملاحظه‌ای كاهش دهید.

 

تلاش كمی برای تقویت ارتباط‌های فعلی و مشاركت در رویدادهای عمومی و برقراری رابطه با چیز دیگری به جز كامپیوتر به طور جدی سلامت روحی و روانی شما را تضمین می‌كند. «جان دان» فیلسوف، این امر را به زیباترین شكل منتقل ساخته.

 

وی اظهار می‌دارد كه «یك مرد به تنهایی قادر به هدایت پدافندهای جنگی نیست.» و شما هم مطمئناً‌ دوست ندارید زمانی كه بیمار هستید در خانه بنشینید و وقت خود را بیهوده تلف كنید. من هم چنین احساسی دارم.

 

 

منبع : http://www.hamshahri.org/News/?id=23163
نوشته شده توسط محمد برخورداری ساعت 10:05 ق.ظ موضوع مطلب :‌ مهارتهای زندگی ,

ویرایش شده در - و ساعت -

لینك ثابت | نظرات ()


This Template Designed By Theme.MihanBlog.Com And Davood Jafari