تبلیغات
مددکاری - زن وشوهرها، دعوا کنید تا سالم بمانید
منوی كاربری

این وبلاگ را صفحه خانگی خود كن !    به مدیر وبلاگ ایمیل بزنید !    این وبلاگ را به لیست علاقه مندی های خود اضافه كنید !

پیغام مدیر : به شما كاربر گرامی سلام عرض می كنم . امیدوارم در این وبلاگ دقایقی خوبی را سپری كنید . برای آگاهی از امكانات این وبلاگ خواهشمندم كه تا آخر صفحه این وبلاگ را مشاهده نمایید .

نظرسنجی
آدرس های دیگر
صفحات وبلاگ
لینك به ما / لوگوی دوستان
لینك به ما


لوگوی دوستان

آمار وبلاگ
امروز :

بازدید های امروز :

بازدید های دیروز :

كل بازدیدها :

كل مطالب :

كل نظرات :

ایجاد صفحه : - ثانیه

یکشنبه 5 اسفند 1386
زن وشوهرها، دعوا کنید تا سالم بمانید

زن وشوهرها، دعوا کنید تا سالم بمانید!  

خانواده- گروه سلامت:

این هم یک توصیه عجیب و غریب دیگر از محققان علوم ارتباطات و روان‌شناسی؛

آنها می‌گویند زن و شوهرها اگر می‌خواهند سالم بمانند و مدت بیشتری عمر کنند، بهتر است به جای این که دلخوری‌ها و غم و غصه‌های‌شان را توی دل‌شان بریزند، آن را بیان کنند، حتی اگر این بیان، موجب جنگ و دعوا و درگیری بین زن و شوهر بشود.

این نتیجه مطالعه‌ای است که محققان دانشگاه میشیگان انجام داده‌اند و قرار است در شماره ژانویه نشریه علمی «ارتباطات خانوادگی» منتشر شود

 

 

زن وشوهرها، دعوا کنید تا سالم بمانید!  

 

خانواده- گروه سلامت:

این هم یک توصیه عجیب و غریب دیگر از محققان علوم ارتباطات و روان‌شناسی؛

آنها می‌گویند زن و شوهرها اگر می‌خواهند سالم بمانند و مدت بیشتری عمر کنند، بهتر است به جای این که دلخوری‌ها و غم و غصه‌های‌شان را توی دل‌شان بریزند، آن را بیان کنند، حتی اگر این بیان، موجب جنگ و دعوا و درگیری بین زن و شوهر بشود.

 

این نتیجه مطالعه‌ای است که محققان دانشگاه میشیگان انجام داده‌اند و قرار است در شماره ژانویه نشریه علمی «ارتباطات خانوادگی» منتشر شود.

 

اساس ایده این مطالعه از آنجا شکل گرفت که تحقیقات قبلی نشان داده بود بیان احساسات، به ویژه بیان احساسات منفی، نه تنها در سلامت روح و روان انسان‌ها تأثیر خوبی دارد، بلکه کاهش استرس می‌تواند به پیشگیری از برخی بیماری‌های جسمی، مانند بیماری‌های قلبی نیز، کمک کند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این مطالعه تعداد محدودی از زن و شوهرهای سفیدپوست، از طبقه متوسط که در میشیگان زندگی می‌کردند، انتخاب شدند و پرسشنامه‌ای در مورد روابط بین آنها به آنها داده شد.

 

در این پرسشنامه با پرسش‌های متعدد از آنها خواسته شده بود توضیح دهند که آیا وقتی از همسرشان عصبانی می‌شوند، آن را بیان می‌کنند یا این که به روی خودشان نمی‌آورند. سپس زن و شوهرها به مدت 17 سال، از نظر طول عمر و بیماری‌هایی که به آن مبتلا می‌شوند، بررسی و پیگیری شدند.

 

نتیجه این شد که همسرانی که به‌طور معمول عصبانیت‌ها و دلخوری‌های‌شان را بیان نمی‌کردند، تا 5 برابر بیشتر از بقیه  احتمال داشت که طی این 17 سال بررسی، از دنیا بروند و احتمال ابتلای آنها به بیماری‌های قلبی و نیز فشارخون، حدود 26 درصد بیشتر بود.

 

در این مطالعه، اثر سایر عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، مانند سیگار، وزن و فشارخون قبلی، حذف شده است.

 

به گفته کارشناسان، مهارت کاهش استرس و تنش‌های روانی، از جمله مهارت‌هایی است که همه افراد،  باید آن را بیاموزند؛ چرا که استرس طولانی‌مدت، نه تنها می‌تواند کارآیی آنها را در امور زندگی کاهش دهد، روی تربیت فرزندان اثر نامطلوب به جا بگذارد و رضایت از زندگی را کاهش دهد، بلکه تحریک مدام سامانه عصبی با واسطه‌های شیمیایی و هورمونی استرس، باعث می‌شود فرد در معرض ابتلا به بیماری‌های جسمی نیز قرار بگیرد.

 

البته توانایی کنترل خشم نیز یکی از مهارت‌هایی است که برای یک زندگی سالم مورد نیاز است، اما نکته در اینجاست که اگر شما می‌توانید خشم خود را در مواقع بحرانی بروز ندهید، باید بتوانید موضوع را درون خودتان حل کنید، نه این که کشمکش را از موقعیت خارجی و در تقابل با طرف مقابل، مثلا همسرتان، به درون خودتان منتقل کنید و ادامه بار فرایند خشم و دعوا را، فقط خودتان متحمل شوید.

 

مشاوران توصیه می‌کنند اگر دلخوری‌ای از کسی، به ویژه از همسرتان دارید، سعی کنید مهارت بیان آن را  بیاموزید. گاهی گره یک سوءتفاهم کوچک، اگر بیان شود، می‌تواند خیلی راحت با دست باز شود و دیگر نیازی به باز کردن آن با دندان نباشد.

 

ضمن این که پیش از این مطالعات زیادی هم انجام شده بود که نشان می‌داد بیان و ابراز هیجانات، می‌تواند نقش مهمی در کاهش هیجانات شدید روانی و واکنش‌های عاقلانه و منطقی داشته باشد.

 

به‌عنوان مثال یکی از این تحقیقات که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده و چند ماه پیش گزارش آن در نشریه «علوم روان‌شناسی» منتشر شد، نشان می‌داد که فعالیت قسمتی از مغز به نام «آمیگدال»، که مسئول بروز هیجان‌ها و عواطفی مثل ترس، اضطراب و خشم است، بعد از بیان احساسات، به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کم می‌شود.

 

این در حالی است که «پره‌فرونتال»، ناحیه‌ای از کورتکس مغز که مسئول قضاوت و تمرکز و کلا بروز رفتارهای عاقلانه است، با این روش، فعال می‌شود. بنابراین عاقلانه است اگر روش بیان احساسات را، روش خوبی برای حل دعواهای زن و شوهری هم بدانیم.

 

    منبع :  http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=44419

      

  
نوشته شده توسط محمد برخورداری ساعت 08:02 ق.ظ موضوع مطلب :‌ ازدواج وطلاق ,

ویرایش شده در - و ساعت -

لینك ثابت | نظرات ()


This Template Designed By Theme.MihanBlog.Com And Davood Jafari